Strutsar är rätt roliga

Goddagens.
Hemma och sjuk som jag är ägnade jag dagen åt att måla!
Får tankarna bort från annat, men det är jobbigt att stå, haha.

In progress


Det började som en oskyldig liten dröm faktiskt.
Låter fett flummigt, men det var imorse när jag slumrade efter att jag egentligen vaknat.
Började av någon anledning jämföra en person med en struts.
När jag vaknade insåg jag att det är ju en jättebra jämförelse!
Man vet aldrig var man har henne.
Man kan inte riktigt avgöra om hon är snäll eller elak, söt eller ful, smart eller dum.
Hon är precis lika oförutsägbar som en struts.
Envis och kämpar men gömmer sig bakom bleka ursäkter.
Springer snabbt, men har inte mycket bakom de stora oskyldiga ögonen.
Riktigt klurigt.



Hursomhels symboliserar tavlan mitt sinnestillstånd just nu.



Tack för mig.
Kommentera gärna, puss!

Kommentarer
Postat av: Matilda den vilda

Va duktig du är min korv! Jättefin målning och fin liknelse men vem personen nu är :P

2009-11-24 @ 21:09:06
Postat av: Malin

Tack! :D

(Jag trodde det var rätt uppenbart att det handlade om mamma, ville bara inte skriva det rätt ut ifall hon skulle läsa. (Inte en chans att hon läser kommentarerna))

2009-11-24 @ 21:14:08
URL: http://malarmalin.blogg.se/
Postat av: Michaela

'Hon är precis lika oförutsägbar som en struts.

Envis och kämpar men gömmer sig bakom bleka ursäkter.

Springer snabbt, men har inte mycket bakom de stora oskyldiga ögonen.'



Den biten fastade direkt! Så sant!

Kan känna igen flera personer man stött på i livet i olika situationer där man kan läsa av personer just på det sättet som du har beskrivit här!<3

2009-11-24 @ 23:39:47
URL: http://ihaveit.devote.se
Postat av: Målar-Malin

Hahaha! Jag vet! :D

Tack<3

2009-11-25 @ 13:00:40
URL: http://malarmalin.blogg.se/
Postat av: Hampus

Jag hade visst sett den ändå. Gillar motivet! :)

2009-12-07 @ 17:15:51
Postat av: Målar-Malin

Hihihi, tack! :D<3

2009-12-07 @ 23:31:53
URL: http://malarmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0