En sjukt lång rolig, men mest sjuk, helg.

En kopp te med halstablett
skyddar inte mot myggbett,
men halsen blir len och mjuk
en fröjd när man är host-sjuk.

Ninas lektion lockade mig ur sängen
opartisk och glad visar hon vägen
genom propaganda-träsken
ända bort till Führer fjäsken.
Två och en halv sidors anteckningar
information sprids som vattenringar!

En lugn kväll med Ninni
blev en blöt kväll a la Bellini
Hur hon hamna' i avspärrningen vet ingen
men högt och modigt klättra hon ut igen

Från en Waldorf-skola till en annan,
Trivsel, nostalgi och Novemberfest på agendan.
Vänner, gamla som nya, med och utan bröst
de gör mig lycklig trots min brutna röst.


Två dansuppvisningar var en utmaning
när benen var trötta och tankarna susa en aning.
Byxorna satt fint trots smuts och storlek
och beröm från damen var som skäggsmek.

Natten igår stavas; host host
Dagen idag stavas; host host,
gnäll, stånk, pust och host igen.

En fast hand det har Helena
stoppar prat och de som är sena.
Trots att syrebrist kvävde vår koncentration
får du en guldstjärna för dagens lektion.

Nu sitter jag här med te och halstablett,
en macka, och mitt liv är för tillfället komplett.

Kreativt, Malin!
Var får du allt ifrån?

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0