"Magnus" sa en gång; livet är människans bästa tid.

När man är sjuk behöver man faktiskt inte göra saker. Man behöver inte äta, man behöver inte tänka, man behöver inte göra annat än slappa. Vad skönt det är att vila från ansvar, vad skönt det är att faktiskt göra det också. Inte bara säga det och gå till skolan ändå, skita i kroppen och kämpa vidare. Jag brukade aldrig förstå, när de sa till mig att koppla av. "Du är sjuk, bara vila" Jag gömde det, hostade i halsen och log. Tog alltid på mig allt.

Nu för tiden vågar jag vara sjuk, så att säga. Men det är lite farligt ändå. Det känns så lätt att låta bli, strunta i allt vad ansvar heter när ingen knackar på axeln. Man måste allt dra sitt strå till stacken, men jag får inte glömma att pusta ut då och då.

Imorgon kommer jag till skolan i alla fall.  Och fast det mesta känns kasst så är jag pepp på helgen. Ellen Keyarna visar upp sitt spel, Novemberfest i Kristofferskolan, Emil är i Sthlm och dansuppvisning med tillhörande öl på söndag med "grabbarna"

Nu har jag ont i huvet och ska nog lägga mig.
Så jag antar att detta är godnatt.


Den bästa just nu, du hittar den här




Btw, såg nyss en värd film med Mickis och Köbin, Gamer.
Gillar att den var lite klurig och att man behövde tänka. Slutet kändes ändå som lite av en halvklimax även om det var grymt, med en nice twist, så kändes det som att filmen förtjänade något större, mer klurigt så att säga. Fin Jacksson hyllning <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0