Projektarbetsmorgon utan Bellafrukost.

Var ska jag börja? Jag har tänkt så mycket.

Projketarbetet känns knappt som ett skolämne längre, jag tänker, trixar och fixar så mycket.
För det första så känns det som att projektet borde byta frågeställning från "Hur ska jag lära mig att måla med olja?" till "Vad känner jag?" eller "Vem är jag?"

Jag tror att det är kombinationen av filosofi, målningen, dikter/känslobeskrivningar som jag gör lite då och då men kommer tätare nu när jag tänker så mycket, som gör att jag reflekterar över varje liten handling jag gör.

Vad jag i alla fall kommit fram till är att jag ska skriva texter till alla tavlor jag gör, eller tvärtom.  Jag får så många idéer hela tiden så jag undrar hur det här ska sluta egentligen!
Igår började jag med en idée jag haft ett tag. Nämligen att jag frågar vänner, bekanta, övriga, om ett verb, ett substantiv och ett adjektiv som de tycker beskriver mig.

Lilla Anna var först ut och det är helt sjukt hur rörd man blir. <3
Slutsatsen av alla ord ska jag försöka skapa min egna Tabula rasa (lat. tom tavla. John Locke i Essay concerning Human Understanding, 1689) förhoppningsvis så blir det en jättestor jättepersonlig tavla, eftersom att jag använder mig av hur alla andra beskriver mig och själv tolkar det och formar allt till en tavla.

Jag tror att det kommer bli riktigt kul!

En annan idé jag fick för några dagar sen var att jag borde fota alla mina kluddar och skisser i mina anteckningsblock, eftersom att de också bidrar till min inspiration. Jag lånade en bok på biblioteket i veckan, Cathys Bok, den var full av teckningar och kludd, den ser precis ut som mina anteckningar gör, fast lite snyggare och seriösare. Det var i alla fall det som gav mig idéen.

Juste förresten! Bestämde mig för att tavlan är klar, dvs. inga ifyllda ögon. Nu behöver den bara ett namn och en text. Snart åker den upp på väggen.

Nu ska jag kila iväg till skolan!
Ikväll ska jag och Patrik planera klart kårhelgens aktiviteter och göra pizza.

Fred ut!


Klicka på min välsorterade bokhylla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0