DST09

Helgen innehöll mycket prat och mycket mat.
Det är jag för.

Sängen väntar, men först lite bilder.

Att Clara är en av de sötare har det väl aldrig varit någon tvekan om?
En kär vän, en söt tjej. En liten Clara <3





Vässarö.
Nyponbuskar, nyponbuskar,
hela vägen nyponbuskar.
Ser jag när jag blundar
och någonstans där så blev
jag den jag är nu.


Vad gör man inte för konsten?
Skissade på lite under helgen bara för att ha någonting att faktiskt visa upp.
(Eftersom att jag fortfarande inte har råd med färg)
Inget mästerverk men övning ger färdighet.

Bollade idéer med min kära vän Anna idag också,
kom på många djupa kopplingar mellan jaget och olika motiv.
Så nu har jag några inre bilder på tavlor.
Hoppas de blir förverkligade snart.

Temat kommer helt klart bli Jag.
Hur jag ska illustrera ligger fortfarande och svävar.

När jag läste i boken från biblioteket (Olja, grunderna, Ray Smith)
så verkade allt med blandning och spädning av färgen rätt komplicerat,
speciellt med tanke på att jag inte har något vettigt ställe att vara på.
Men det får lösa sig.


Gnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0